Výlety
Silvestrovská a novoroční túra 2009/2010
Sobota, 02 Leden 2010 14:37

Trasa: Frýdlant nad Ostravicí – Malenovice – U Veličků – Lysá hora – Ostravice – Pod Smrčkem – Horní Čeladná – Malá Stolová (rozc.) – Tanečnice – Pustevny – Radhošť – Pindula – Velký Javorník – Frenštát pod Radhoštěm

Z nádraží Střed odjezd vlakem v 16:21. Jel jsem ještě s Davidem Čalou, Honzou Jasiokem a Karlem Juhaňakem. Ti ale jeli až do Ostravice. Odchod z Frýdlantu v 17:20. Cestou na Lysou jsem se chtěl někde stavit v hospůdce, ale v Malenovicích jsem byl v 17:50 a zavírali v 18:00 a U Veličků bylo plno. Tak jsem musel vydržet až nahoru. V kopci jsem chvílemi zastavoval na focení. Na Lysé ve 20:23. Kluci, kteří šli z Ostravice, tam ještě nebyli, tak jsem obsadil místo u stolu. Před půlnocí byla venku mlha a já chtěl vidět ohňostroje v údolí, tak jsem ve 23:50 vyrazil a utíkal ze špičky Lysé mimo mlhu. Níže byl výhled pěkný. V Ostravici u obchodu v 1:20, 18,5 km. Pauza 20 minut na oblepení náplastí prvních puchýřů na malíčcích. Kousek za Ostravicí jsem oblékal pláštěnku. Pršelo čím dál více. Myslel jsem, že na Horní Čeladnou to bude celkem po rovince, ale nebylo. K rozcestí Pod Smrčkem (2:16) to bylo do kopce a na Horní Čeladnou (2:51) zase z kopce. Z H. Čeladné až kousek za rozcestí Malá Stolová (4:15) bylo pořád docela prudké stoupání. Asi tak 5 km. Na sedle mezi Velkou Stolovou a Kněhyní jsem přehlédl odbočení trasy. Věděl jsem, že asi po 1 km se mám dostat na sedlo Kněhyně, ale už se mi zdálo, že jdu nějak dlouho. I mi došlo, že jsem už dlouho neviděl červenou značku. Tak jsem šel ještě dále, baterkou hledal značky a najednou jsem narazil na zelenou. Vůbec jsem nevěděl, kde jsem. Měl jsem ale kompas, takže jsem věděl, že jdu správným směrem a za chvíli došel k zatáčce kousek před sedlem Tanečnice. Byl jsem rád, že jsem šel správným směrem a nemusel se nikam vracet. Na Pustevnách v 6:16. Všude byla pořád tma. Pauza 15 minut na mokré lavičce (měl jsem naštěstí igelitku). Cesta na Radhošť byla dost namrzlá. Na Radhošti v 7:40, 38 km. Už jsem si chtěl i něco koupit, hlavně pití, ale měli ještě zavřeno. Na Pinduli v 9:29, 43 km. Pauza asi 15 minut. Konečně jsem sundal pláštěnku. Na Velký Javorní se mi už šlo docela blbě. Hlavně stoupání k rozcestí Pod Kyčerou, nad žlebem bylo dost prudké. Na Velkém Javorníku v 11:06, 48 km, pauza na oběd. Od Lysé hory (po 38 km) jsem se konečně posadil na teplém a suchém místě. Klesání do Frenštátu už bylo dost náročné, hlavně první kilometr. Ani ne kvůli svalům, ale spíše kvůli puchýřům. Na nádraží ve 13:30. Vlak jel ve 13:48. Doma v 15:35.